

Identificarea problematicii şi evaluarea ei din perspectiva comunităţii
Prin prezenta activitate , echipa īşi propune īn contextul unei campanii de advocacy
să realizeze un proiect destinat tinerilor liceeni din anii terminali , menit a – i orienta spre
alegerea viitoarei profesii prin metode psihologice şi educative consacrate , precum :
īnfiinţarea şi dezvoltarea unui grup de cunoaştere a personalităţii prin aplicarea testelor
de personalitate īn domeniu şi totodată familiarizarea acestora cu mediul educaţional al
īnvăţămāntului superior prin realizarea tārgurilor universitare şi expunerea ofertelor īn
cauză.
Din această perspectivă , campania de advocacy va avea la bază mesajul argumentat ,
īnsuşit şi asumat de grupul de interes ( elevii anilor terminali de liceu) , care va
īntreprinde un set de acţiuni ( elaborate şi prezentate īn planul de activitate) menite a
influenţa decizia publică īn favoarea acesteia . De fapt , lexemele care polarizează
structura proiectului sunt consolidate pe două formaţiuni corelative : grupul de interes
anterior menţionat şi organismele cărora se adresează ( īn cazul proiectului de faţă :
direcţiunea liceului / instituţiei de īnvăţămānt aleasă din comunitate , ISJ Buzău , instituţii
universitare , decanate , rectorate , etc).
Problema multor adolescenţi porneşte din aspectul comun al necunoaşterii sinelui,
acest proces cognitiv fiind insă vital pentru devenirea lor , deci , prin cazul de faţă
particularizat , pentru alegerea profesiei viitoare.
Holomorfismul rezultat din cele doua constituente eterogene : cunoaşterea
personalităţii şi orientarea carierei profesionale constituie obiectivul echilibrat al
prezentei campanii de advocacy.
Ideea proiectului īşi are originea īn nemulţumirile tinerilor din comunitate care , īn
calitate de liceeni īntāmpină dificultăţi īn luarea unei decizii pertinente privind viitoarea
carieră , īn baza unei duale neimplicări : din nefericire , organismele liceale īşi asumă
numai rolul formator la nivel educaţional şi cultural , neimplicānd nici un punct de
tangenţă licit şi recunoscut īn vederea orientării profesionale , acestea venind doar din
partea universităţilor care organizează clasicele tārguri educaţionale numai īn propria
incintă , ceea ce constituie un dezavantaj de proporţii pentru viitorii studenţi. Mai mult ,
īntr-o ierarhie a dezavantajelor , acest aspect primeşte un cuantificator distinct şi de
īnaltă valoare īn măsura īn care , deşi expus materialul informativ privind aspectele
viitoarei cariere , subiectul (elevul) manifestă dubii , tocmai din pricina necunoaşterii
potenţialului său şi a referinţelor care īl determină apt şi potrivit unei anumite profesii ,
devenirea fiind afectată sub această egidă de către incognitivitatea personalităţii proprii ,
pentru care proiectul prevede aplicarea unor teste de personalitate specializate ce pot
oferi o viziune pertinentă tinerilor din comunitate asupra valorificării sinelui şi alegerii
unui domeniu viitor de activitate.





ANALIZA SWOT
Argument. Obiective
Prin prezenta activitate , echipa īşi propune īn contextul unei campanii de advocacy
să realizeze un proiect destinat tinerilor liceeni din anii terminali , menit a – i orienta spre
alegerea viitoarei profesii prin metode psihologice şi educative consacrate , precum :
īnfiinţarea şi dezvoltarea unui grup de cunoaştere a personalităţii prin aplicarea testelor
de personalitate īn domeniu şi totodată familiarizarea acestora cu mediul educaţional al
īnvăţămāntului superior prin realizarea tārgurilor universitare şi expunerea ofertelor īn
cauză.
PUNCTE TARI:
• Experienţa anterioară a membrilor echipei īn organizarea unor astfel de evenimente
/ proiecte ( de exemplu promovarea propriei şcoli ca unitate de īnvăţămānt liceală prin
prisma „Zilei Porţilor Deschise” )
•
Competenţa īn domeniu a
membrilor echipei , axaţi pe domeniul ştiinţelor socio
umane
• Existenţa unui spaţiu adecvat si propriu demarării unui astfel de proiect
•
Contactul direct cu membrii
ai comunităţii de tineri liceeni din Buzău , dat fiind faptul
că proiectul se desfăşoară īn arealul unităţii de īnvăţămānt al „Colegiul Naţional Bogdan
Petriceicu Hasdeu”
• Deţinerea materialului necesar derulării proiectului
• Buna colaborare dintre grupul de interes şi grupul organismelor cu potenţial
decizional īntre care se află polarizată campania de advocacy
• Formarea unui grup de suport apt pentru a susţine acţiunea proiectului
• Abilităţi de comunicare
PUNCTE SLABE:
•
Derularea proiectului pe o
perioadă limitată astfel īncāt nu este certă aplicarea sa şi
după īncheierea proiectului „Tinerii pentru comunitate”
•
Existenţa termenelor limită
şi constrāngerea din pricina elevilor claselor a XII a care
deja au īnceput ultimul semestru al anului curent şcolar şi doresc a fi implicaţi īn proiect ,
pentru aceştia fiind necesar un ritm accelerat al activităţii
•
Momentan , elevii sunt slab
informaţi īn ceea ce priveşte cunoaşterea personalităţii
proprii şi gradul de esenţialitate pe care acest proces cognitiv īl are īn devenirea lor
AVANTAJE:
• Nevoia de promovare a ofertelor īnvăţămāntului universitar
• Buna colaborare dintre grupul de interes şi organismele cu potenţial decizional
īntre care polarizează campania de advocacy
•
Buna colaborare şi climatul
profesional agreabil stabilit īntre realizatorii campaniei
de advocacy şi mijloacele mass – media , facilitānd promovarea proiectului şi implicit
mediatizarea sa
•
Interesul crescut al elevilor
liceeni pentru cunoaşterea personalităţii şi orientarea
carierei profesionale viitoare.
AMENINŢĂRI:
• Neimplicarea deplină a tuturor elevilor din comunitate
• Neacoperirea īntregului areal universitar ales spre promovare
• Posibile dezavantaje privind stabilirea unor legături īntre comunitatea buzoiană şi
universităţile din ţară din considerente ale distanţei
• Idei preconcepute ale elevilor privind cunoaşterea propriei personalităţi
• Lipsa timpului disponibil din partea elevilor claselor terminale.
