

Prin prezentul plan de activitate , echipa īşi propune eşalonarea unui regim de aplicaţii
menite a concretiza campania de advocacy a proiectului avut īn vedere. Astfel , īn
concordanţă cu problematica aleasă , expunem prin prisma planului de activitate
strategia elaborată, īncadrarea temproală a realizării activităţilor fiind determinată īn
contextul calendarului de activitate care īnsoţeşte algoritmul de funcţionare.
Astfel , redăm succint conţinutul de activităţi ale proiectului , cu menţiunea că algoritmul
lor de desfăşurare se va regăsi īn portofoliul special constituit pentru fiecare acţiune īn
parte .
Īntr-o primă etapă a strategiei de promovare a campaniei advocacy, dezvoltarea
mesajului
public s-a realizat prin alegerea unui slogan
( « Profesie + Personalitate ,
Īntr-un viitor de calitate ») şi a unei sigle prin prisma cărora proiectul să poată fi
identificat īntr-un mediu exterior īntr-o manieră facliă.
Astfel , planul de activitate prevede:
1. Organizarea unui tārg universitar / educaţional īn incinta “Colegiului Naţional
Bogdan Petriceicu Hasdeu” , destinat tinerilor din comunitatea buzoiană īn vederea
analizei ofertelor universitare şi implicit , orientării viitoarei cariere profesionale.
2. Organizarea unui colţ permanent al ofertelor universitare pentru o consultanţă
continuă şi totodată pentru īntemeierea unui punct informaţional īn vederea unei
perspective asupra profesiilor implicit corespunzătoare.
3.
Aplicarea testelor de
personalitate şi de interes elevilor din anii terminali , īn baza
rezultatelor obţinute sugerāndu-se prin prisma actului cognitiv , profesia potrivită īn
concordanţă cu acestea
4.
Promovarea īn mass media a
campaniei de advocacy prin prisma emisiunilor tv şi
radio difuzate pe posturile locale , cāt şi promovarea scrisă īn mass media prin
intermediul articolelor şi anunţurilor publicate īn presa locală.
5.
Instruirea unui grup de
sprijin de minim 20 de persoane aparţinānd la diferiţi ani de
studiu īn vederea extinderii proiectului şi implicării unui efectiv mai mare de indivizi ce
pot amplifica evident cuantorul elementelor ce fac parte din sfera grupului de interes
6. Promovarea proiectului īn plan intern prin următoarele instrumente ale strategiei
de promovare : afiş implicānd sigla şi sloganul ca elemente reprezentative , obiecte de
promovare ( articole vestimentare inscripţionate cu īnsemnele reprezentative
proiectului-sigla şi slogan , obiecte inscripţionate) , fluturaşi / pliante , elevi-afiş, etc
7. Promovarea proiectului īn mediul intern al unităţii de īnvăţămānt din care membrii
proiectului fac parte , prin prisma prezentărilor īn cadrul orelor de dirigenţie şi totodată
aplicarea unei noi teme īn cadrul acestor ore educative , anume « Personalitatea şi
consilierea profesională ca termeni corelativi »
8.
Realizarea unui film educativ
, īn baza tematicii proiectului expus , prezentāndu-se
cazul ipotetic al tānărului aflat īn absenţa unei opinii pertinente asupra viitoarei cariere
profesionale şi implicit asupra mediului educaţional universitar din care doreşte a face
parte
9. Promovarea proiectului şi a acţiunilor conţinute , respectiv implicarea mai multor
tineri din comunitatea buzoiană , prin prisma expunerii activităţii īn cadrul consiliilor
consultative ale elevilor , profesorale şi de administraţie
10. Extinderea proiectului la nivelul īntregii comunităţi prin acordul ISJ Buzău şi a
direcţiunilor mai multor unităţi liceale ( promovare , implementare , instruire şi aplicare
pe un termen īndelungat a proiectului iniţiat de echipa noastră la nivelul comunităţii)
11. Realizarea unui site a cărui tematică să concorde cu cea a proiectului , site
administrat īn intervalul desfăşurării proiectului şi ulterior acesteia ; se doreşte
expunerea unui suport informaţional solid vizānd : necesitatea şi totodată maniera īn
care se poate realiza cognitivitatea personalităţii individului şi corelarea acestui fapt cu
alegerea viitoarei cariere ; oferte universitare curente şi consiliere a carierei
profesionale
12.
Realizarea unui cros al
facultăţilor- respectiv desfăşurarea competiţiilor sportive
cu recompensă , īntre tinerii din comunitate pe echipe reprezentānd diferite unităţi
universitare
13. Realizarea portofoliilor pe activităţi menite a consemna un studiu detaliat al
fiecărei acţiuni īntreprinse ( prezentare , manieră de organizare , desfăşurare , evaluare ,
dovezi ale existenţei derulării activităţii īn cauză , etc)
14. Teme aplicate orelor de dirigenţie privind consilierea carierei şi cunoaşterea
personalităţii , īn această manieră tinerilor din comunitate fiindu – le expusă problematica
īn cauză īntr-o menieră detaliată şi īntr-un context recunoscut , interactiv şi educativ
15. Realizarea dezbaterilor - mese rotunde pe grupuri de clase , privind tematica
proiectului
16. Realizarea unui post radio on line care să īndeplinească funcţia informativă
asupra ofertelor universitare , proceselor cognitive , prin emisiuni īn domeniu ; totodată ,
funcţia divertisment prin diferite programe ( muzică , emisiuni de divertisment , etc)
17.
Realizarea unei reviste pe
tema cunoaşterii personalităţii şi consilierii carierei ,
destinată tinerilor din comunitate
18.
Statistici privind nivelul de
informare al elevilor faţă de problematica expusă īn
proiect , prin chestionare , analize comparative , interviuri , etc
19. Prezentarea aleatorie a diferite unităţi de īnvăţămānt superior , sub forma
săptămānilor eponime ( descrierea īn ansamblu a unei unităţi de īnvăţămānt superior ,
universitar , săptămānal)
20. Evaluarea finală a proiectului.
Menţionăm ca responsabili īntreaga echipă a proiectului căreia i se alătură şi membrii
grupului de suport. Orice activitate nou gāndită care va apărea inevitabil īn cursul
proiectului va fi consemnată şi adăugată sub forma unui corolar uneia din cele deja
prezentate. Vor fi īntocmite portofolii de consemnare ale fiecărei activităţi īn parte (īn
vederea unei prezentări elaborate a planului de acţiune corespunzător fiecărei activităţi) .